Ekipa 5 dijakinj in dveh profesoric je preživela ustvarjalen teden na jugovzhodu Španije, v mestecu Ceuti v pokrajini Murcia. Glavne obravnavane teme srečanja so bile klimatske spremembe, s poudarkom na prilagajanju kmetijstva le-tem ter krožno gospodarstvo.
Kot je predvideno v projektu, so intenzivne aktivnosti potekale že pred odhodom na izmenjavo: o obravnavnih temah so dijakinje opravile intervjuje, izdelale video in power point predstavitev ter pridobivale nova znanja o obravnavanih temah.
Vsestransko dobro pripravljene smo v nedeljo zjutraj odletele z beneškega letališča in bile popoldne že deležne španske gostoljubnosti pri družinah dijakov partnerske šole IES Felipe de Borbón. Z izvirno dobrodošlico so nas v ponedeljek presenetili dijakinje in dijaki na šoli gostiteljici – odplesali so tradicionalne plese vseh držav udeleženk, seveda tudi polko. Dan se je nadaljeval delavno, saj so sledile predstavitve “domačih nalog” in predavanje o družbi brez odpadkov. Vsi dnevi projektnega tedna so bili zelo dinamični – vseskozi so se izmenjevale različne oblike dela: predavanja strokovnjakov, delo v jezikovno mešanih skupinah, poročanja o skupinem delu ter številni ogledi na terenu. Ekološko pridelavo vina smo si ogledali v vinogradih in vinski kleti Santa Elena, na kmetiji Casa Pareja pa nam je simpatični lastnik predstavil ekološko vzgojo oljk in pridelavo oljčnega olja. V kraju Lorquí smo v podjetju Tilamur spoznali zanimivo obliko alternativnega kmetijstva, kjer po principu akvaponike gojijo zelenjavo s pomočjo rib, pri čemer pridelajo zelenjavo ter tudi ribe za prehrano. V bližini mesta Kartagena je Parque Minero de La Union, kjer smo se podali v podzemlje in v opuščenem rudniku, danes muzeju, izvedeli o pomenu rudnega bogastva za razvoj tega dela Španije, o težkem delu rudarjev ter o negativnih posledicah rudarjenja za zdravje ljudi in za naravo. Tematiki okoljsko neodgovornega človekovega ravnanja smo se posvetili tudi na območju Mar Menor, kjer so glavni krivec za degradacijo zaliva intenzivno kmetijstvo, urbanizacija in množični turizem. Dijakinje so bile zelo aktivne tudi v različnih delavnicah, npr. pri analizi ekološkega odtisa po posameznih državah in pri iskanju rešitev za Mar Menor. Najbolj zanimiva delavnica je bila na programu zadnji dan, ko smo po principu igre Monopoly po skupinah izvedli aktivnost “And the water will come…”. Za konkretno lokacijo na Zemlji, ki jo ogroža dvig morske gladine, je bilo potrebno ob omejenih finančnih sredstvih poiskati najbolj trajnostno rešitev. Igra je bila izredno poučna, saj so dijaki uporabili pridobljena znanja, iskali rešitve, sklepali kompromise,… ter se ob vsem zabavali in uživali v prijetnem druženju.
Na ekskurzijah smo uživali ob pogledih na čudovito pograjino s cvetočimi mandljevci in breskvami, bogato obloženimi limonami, ob ogledih znamenitosti mesta Murcia, malici (s kopanjem v morju, a le za Dance!) na morski obali in nepozabnem piknik-kosilu v krajinskem parku Santa Ana.
Kot se za Španijo spodobi, smo se vsega lotile zelo strastno – izkazale smo se z izredno ustvarjalnostjo in komunikativnostjo, bile pa smo neizmerno vedoželjne tudi pri učenju jezika, ogledovanju znamenitosti, pohajkovanju, plesu, okušanju španskih jedi, spoznavanju novih ljudi in utrjevanju vezi med seboj in z vrstniki iz tujine. “Španski teden” nam bo ostal v spominu predvsem zaradi izredne gostoljubnosti naših španskih sovrstnikov, njihovih družin in profesorjev ter prijetnega vzdušja, ki smo ga ustvarili skupaj.