V nedeljo, 13. 3. 22, smo naš izlet pričeli na letališču Jožeta Pučnika. Leteli smo do Frankfurta, nato pa do Stockholma in tam prenočili. Pot smo zjutraj z vlakom nadaljevali do Östersunda, kjer so nas pričakali gostitelji in nas popeljali po mestu. Naslednji dan smo dopoldan preživeli v šolski avli, kjer so posamezni udeleženci iz držav Slovenija, Italija, Grčija, Belgija, Portugalska in Švedska predstavili svoj del projekta na temo, kako so njihova mesta prilagojena ljudem s posebnimi potrebami. Dan smo zaključili s pečenjem penic in klobasic na odprtem ognju ob jezeru z našimi gostitelji. V sredo smo se odpravili na bližnje smučišče Are, kjer smo opravljali naloge na tedensko temo. Na poti nazaj smo si ogledali slap in obtičali z avtobusom za daljši čas, katerega smo izkoristili za snežne vojne. V četrtek smo se preizkusili v teku na smučeh, nato pa smo imeli poslovilno večerjo. Petek je bil namenjen zimskemu parku, kjer smo iz ledu naredili zimske strukture. V soboto smo se vrnili domov.

Ljudje na Švedskem so prijazni, gostoljubni, a malo zadržani. Pokrajina je res lepa in malo podobna Sloveniji. Malo nas je razočarala hrana, ki ni bila vedno najboljša. Ugotovili smo, da naši vrstniki na Švedskem jedo veliko sladkarij in pijejo gazirane pijače ter mleko.

Tia, Laura, Žak in Benjamin

Nova in vključujoča evropska avantura

1. november je bil uradni datum začetka, a šele v tednu od 14. do 18. marca 2022 se je zares začela naša nova evropska avantura. Osem šol iz Belgije, Grčije, Italije, Portugalske, Slovenije in Švedske se je pridružilo projektu »Kako posebne so vaše potrebe? Ali lahko pomagamo? STEAM za vključujočo Evropo.” Dolg naslov za velike načrte.

Naš prvi cilj je seveda ozaveščati dijake, učitelje in širšo javnost o težavah, s katerimi se osebe s posebnimi potrebami srečujejo v vsakdanjem življenju. In seveda želimo ugotoviti, kako lahko izboljšamo to zavest in aktivno pripomoremo k temu, da je družba osebam s posebnimi potrebami prijaznejša. To zavedanje se začne v središču našega projekta s slepimi in gluhimi portugalskimi dijaki, ki aktivno sodelujejo v našem projektu.

S tremi tehničnimi šolami v tem projektu želimo tudi vložiti svoje tehnične veščine v aktivno iskanje tehnoloških rešitev, ki lahko olajšajo vsakdanje življenje oseb s posebnimi potrebami, s poudarkom na osebah na invalidskem vozičku in osebah z okvarami vida ali sluha.

Že na začetku sta bila zastavljena dva pomembna tehnološka cilja. Po eni strani bo vsaka šola razvila osebam s posebnimi potrebami prijazen sprehod v svojem mestu, z GPS navigacijo in senzoričnimi 3D modeli za slepe ljudi ter videoposnetke, podprte v znakovnem jeziku, za ljudi s težavami s sluhom.

Drugič, skupina šol skuša ustvariti spletno aplikacijo, ki daje mestom, širši javnosti in osebam s posebnimi potrebami priložnost, da ocenijo prijaznost mesta do oseb s posebnimi potrebami, iz katerih lahko ta mesta pridobijo ideje za izboljšave.

Pravi začetek je bil od 14. marca v čudovitem švedskem mestu Östersund, kjer so se dijaki in učitelji osredotočili na socialne vidike projekta.

prof. Miha Kukec