Select Page

Podelitev maturitetnih spričeval

Galebi, kot veste, nikoli ne zastanejo, nikoli ne obvisijo v zraku. Obviseti v zraku je zanje grdo in sramotno. Ampak Jonatan Livingston Galeb ni bil navadna ptica.

Za večino galebov ni pomembno leteti, temveč jesti. Temu galebu pa ni bilo pomembno jesti, ampak leteti. Bolj kot vse drugo na svetu je Jonatan Livingston Galeb ljubil letenje. Spoznal je, da s takšno miselnostjo ne bo priljubljen pri drugih pticah. Še njegovi starši so bili osupli, ko je Jonatan prebijal cele dneve sam in se stokrat preizkušal v nizkem drsenju.

/…/ Rad bi le vedel, kaj lahko počnem v zraku in česa ne morem. To je vse. Rad bi pač vedel.

Spoznati je hotel hitrost, in v vajah enega tedna se je naučil o njej več, kot je vedel najhitrejši med živečimi galebi.

Vsak dan se je več naučil. Naučil se je spati v zraku, držati smer ponoči skozi veter s kopnega … Z enakim obvladovanjem samega sebe je letel skozi goste morske megle in se povzpenjal nadnje pod bleščeče jasno nebo … medtem ko je vsak drug galeb stal na tleh in ni videl drugega kot meglo in dež.

Jonatan Galeb je sicer ostal sam, vendar …  dobil je vse, kar je želel … naučil se je leteti in ni mu bilo žal cene, ki jo je plačal.

Lahko se dvignemo iz nevednosti, lahko spoznamo, da smo rojeni za izvrstnost in bistroumnost in spretnost. Svobodni smo lahko! Lahko se učimo leteti.

 

Vsak od nas je lahko galeb. Ne bojte se razpreti svojih kril. Ne bojte se poleteti v neznano, ne bojte se biti samosvoji, drugačni. Naj vas ne bo strah odtrgati se od množice, kršiti stara pravila, saj je to pot, ki vodi do napredka.

In čeprav si je Peter Galeb resno prizadeval, da bi bil videti za svoje učence strog, jih je hipoma vse videl take, kot so v resnici bili, samo za trenutek, in kar je videl, mu ni bilo všeč, ljubil je to.

 

 

 Bach, R. (1989).  Jonatan Livingston Galeb. MK.

3D prezentacija opreme v prostoru

Izdelek naše učenke 2. letnika Hane Dizdarević je eden boljših, ki so nastali pri rednih urah predmeta stavbarstvo – vaje, kjer se dijaki učijo umeščanja pohištva v prostor in na ta način pridobijo občutek za velikost prostora. 3D prezentacija opreme v prostoru je namreč izdelana za projekt enostanovanjske hiše, ki jo narišejo v 2D pri predmetu osnove projektiranja s programom AutoCAD. Vaja je več kot koristna, saj dijaki šele pri izdelavi 3D prezentacije prostora s pohištvom nemalokrat ugotovijo, da so v 2D projektirani prostori stanovanjske hiše, preveliki, premajhni, oz. niso takšni, kot so si jih pri izdelavi projekta predstavljali in želeli.

Model pasovnega temelja

Model detajla pasovnega temelja, ki smo ga obravnavali in risali v 3. letniku gradbenega tehnika pri predmetu IDS (inštalacije in detajli v stavbarstvu) je izdelal dijak Grega Iglič, ki ga zanima izdelava maket, zato je bila izdelava detajla pasovnega temelja le ogrevanje za izdelavo makete hiše, ki jo bo izdelal za 4. izpitno enoto poklicne mature.

 

Zlato priznanje za raziskovalno nalogo

  1. SREČANJE MLADIH RAZISKOVALCEV SLOVENIJE

 

Ob zaključku letošnjega tekmovanja mladih raziskovalcev se veselimo skupaj z našimi tekmovalci in njihovimi mentorji. Odlično so se odrezali!

Na zaključnem državnem srečanju, ki je potekalo 29. 6. 2021 v Murski Soboti, sta Klavdija Kalan Krošlin in Vasilij Milić (G3b) prejela zlato priznanje za raziskovalno nalogo Analiza geometrije načrtov iz katastra jam s podatki terestričnega laserskega skeniranja. Suvereno sta predstavila svoje raziskovalno delo, ki sta ga opravila pod mentorstvom Dimitrija Djokića in ob sodelovanju zunanjega mentorja dr. Tilna Urbančiča.

Odličen rezultat je dosegla tudi Veronika Bartle (T2a), ki je za svojo nalogo Primerjava internih in eksternih oblikovalcev dreves sreče prejela srebrno priznanje. Njen mentor je bil Nejc Kastelic.

Prav tako čestitamo tudi tekmovalkama Moniki Skubi (O3c) za bronasto priznanje, ki ga je prejela za nalogo Prepustnost UV žarkov skozi različne vrste tkanin, in Janji Pivk (O4c) za sodelovanje z nalogo Vpliv različnih vrst motorjev na nastanek pritalnega ozona. Njuna mentorica je bila Ada Perko.

Vsem nagrajenim tekmovalcem in njihovim mentorjem iskreno čestitamo.

3. mesto na Festivalu kamna v Pliskovici

Na Festivalu kamna v Pliskovici, ki je potekal od petka, 25. 6. do nedelje, 27. 6. 2021 je sodelovala tudi naša šola. Ena od organizatork Festivala kamna je bila naša prof. Maja Š. Capuder, mentorja dijakom pa sta bila Janko Brunček in Rok Vidmar, ki je tudi lanskoletni zmagovalec. Letos sta iz SGGOŠ tekmovala Jaša Strden in Kristijan Železnikar, K2C, promotorja poklica pa sta bila Aleksander Podgorac in Timotej Škrlj, K3A.

Kristjan Železnikar iz 2. letnika programa kamnosek je osvojil tretje mesto in s tem vstopnico v finale Sloveinaskillsa. Čestitamo.

Festival kamna je predtekmovanje iz kamnoseštva za Sloveniaskills. Zmagovalec Sloveniaskillsa se udeleži Euroslillsa, ki bo letos od 22. 9. do 26. 9. 2021 v Gradcu. Slovenijo bo v kamnoseštvu zastopal naš nekdanji dijak Rok Vidmar.

Piknik za promocijsko ekipo

Dijakinje in dijake SGGOŠ, ki so letos predstavljali izobraževalne programe na predstavitvah SGGOŠ po zoomu, na dnevu odprtih vrat, informativi in informativnem dnevu, je na pikniku pred šolskimi delavnicami nagovoril in pogostil ravnatelj Gvido Jager. Na pikniku je s svojimi muzikanti zaigrala tudi njihova mentorica prof. Karin Mezgec.

Jezero je – jezera ni 2021

Ob bližnjih rekah, jezerih in morju

»Osnovna človekova potreba je ustvarjalno izražanje lastnega bistva.«

Prebujajoča svetloba, Barbara A. Brennan

Popravek: Avtorica dveh akvarelov z Gimnazije Ledina je Klara Černigoj (in ne Černilogar).

Projekt smo glede na okoliščine malo spremenili. Izdelke in prispevke ste lahko oblikovali v domačih risalnicah ali v bližnji naravi ob rekah, jezerih in morju.

Sodelujoči ste skupaj z mentorji v delavnicah skozi opazovanje okolice odkrivali različne umetne in naravne znamenitosti. Skozi ustvarjanje ste povezovali bivanje, pomen vode za življenje ter dejavnosti, ki so se odvijale in ki se danes odvijajo na njej in ob njej.

Cilji projekta 2021 so bili:

V projektu vzgajamo v duhu trajnostnega razvoja s poudarkom na Unescovih ciljih in Delorsovih stebrih izobraževanja za 21. stoletje. Hkrati želimo razvijati temeljne evropske kompetence: sposobnost izražanja in razumevanja v ustni in pisni obliki; razumevanje naravnega sveta ter sposobnost uporabe znanja in tehnologije; razvoj digitalne pismenosti in učenje učenja; socialne in državljanske kompetence; samoiniciativnost in podjetnost; kulturna zavest in izražanje.

Vabimo vas k ogledu e-Jezerskega lista 2021, v katerem so zajeta vsa prispela dela. Udeleženci so domišljiji resnično pustili prosto pot. Vsem čestitamo!

Vsem mentorjem, dijakom in učencem se zahvaljujemo za sodelovanje v upanju, da se naslednje leto srečamo v naravi, ob Jezeru.

Poletje je pred nami in naj vam ob tem zaželim sproščene in zdravja polne počitnice.

Ljubljana, junij 2021

Karin Prodan

organizatorka 18. nacionalnega projekta Unesco pridruženih šol Slovenije

 

Dostopnost