Select Page

Mladi raziskovalci na izletu v Italiji

Naše zelo uspešne mlade raziskovalce je Mestna občina Ljubljana nagradila s tridnevnim poučnim izletom v Rim, Pompeje, Neapelj in Firence. Naše raziskovalno delo je bilo lepo poplačano.Da smo se zares odlično in vedoželjno imeli, nam prikazujejo fotografije v dokaz in spomin. Slikali smo se pri volkulji, ki naj bi po legendi dojila Romula, utanovitelja RIma, in Rema. V Pompejih smo pri ruševinah nekdanjega foruma in v Firencah pri najstarejši cerkvi svetega Lorenza. Bilo je super.

Slovesna podelitev spričeval poklicne mature in zaključnega izpita – 5. 7. 2017

V sredo, 5. julija 2017, je nova generacija dijakov zaključnih letnikov prejela spričevala poklicne mature in zaključnega izpita. Na slovesni podelitvi smo pokukali v šolske klopi (posnetek bo kmalu na ogled na šolskem kanalu Youtube), nato pa je prisotne nagovoril ravnatelj ter podelil priznanja najboljšim – tudi ZLATEMU MATURANTU in DEVETIM ZAKLJUČNIKOM – in spričevala vsem.

Iskrene čestitke!

Odličen dan – proslava ob dnevu državnosti in podelitev spričeval – 23. junij 2017

V petek, 23. junija 2017, je v šolski športni dvorani potekala že tradicionalna prireditev Odličen dan. Prvi del je bil namenjen proslavi ob dnevu državnosti. Nastopajoči so nas popeljali skozi pomembne mejnike v zgodovini Slovencev oz. slovenske države (in njenih predhodnic).

V drugem delu se je ravnatelj vsem dijakom in učiteljem zahvalil za celoletno uspešno delo, podelil čokolade odličnim dijakom in zaželel prijetne počitnice.

Medpredmetno povezovanje slovenščine in umetnosti drugič – 2. 6. 2017

Medpredmetno povezovanje – slovenščina in umetnost

Razred: G2A

Datum: 2. junij 2017

Prvo medpredmetno povezovanje (slovenščina in umetnost) ob iztekajočem šolskem letu 2016/17 se je izkazalo kot zelo ustvarjalno in  domiselno, hkrati pa tudi zabavno. Zato sva se odločili, da izvedeva še eno. Tokrat je bila tema Ilustrirana slovenska poezija. Dijaki so delali v parih. Izbrano pesem so prebrali in jo nato še likovno interpretirali v tehniki lepljenke (kolaž). Ker se sodobni trendi v likovni umetnosti povezujejo tudi z okoljsko ozaveščenostjo, so dijaki v svojem likovnem izražanju uporabili stare materiale in jim dali novo funkcijo. Njihova dela so nastajala s tehniko lepljenja propagandnih letakov, zloženk in katalogov v kombinaciji z barvnim papirjem na risalne liste. Pod njihovimi spretnimi rokami so hitro nastajale ilustracije na izbrano poezijo.

Medpredmetno povezovanje sva izvedli Alenka Tomšič Grgurič, prof., in Matjana Vogrič, prof.

Na tehniški olimpijadi v Plznu – 23. in 24. 5. 2017

Lara Koglot, T3A, in mentorica Biljana Postolova sta se konec maja 2017 udeležili tehniške olimpijade v Plznu. Na tekmovanju sta v sekciji multimedijsko in didaktično delo – projektno učno delo po modelu PUD-BJ “Od ideje do izdelka” – predstavili nalogo Pomol v Portorožu malo drugače. Predstavitev je potekala v v angleškem jeziku.

Naloga je bila zelo zanimiva in in je med poslušalci požela veliko zanimanja. Lara in mentorica sta dali celo izjavo za češko televizijo. 🙂

Spremljevalni program je obsegal obisk pri županu in ogled znanstvenega centra Techmania.

 

Knjiga z moje nočne omarice 2017 oz. kateri naslovi potujejo z mano v času počitnic

Z ogledom gledališke predstave Trač ali Veliko hrupa za nič (MGL)  in z izdelavo plakata (Žiga in Pia) smo zaključili pomladansko bralno druženje na šoli. V letošnjem letu (2016717) so se nam pridružili še trije »dopisni člani«, kar je pomenilo, da so knjigo doma brali, samo torkovih srečanj se niso mogli udeleževati. Bralo nas je rekordnih 15 bralcev. Čestitke!

Sledijo kratki opisi nekaterih izbranih knjig. Morda vas bo prav z našega seznama kakšna zvabila v dialog, kot pravi Jorge L. Borges: “Knjiga je nekaj več kot besedna struktura. Je dialog, ki ga začne s svojim bralcem. Ta dialog je neskončen, književnost je neizčrpna, in to zaradi zelo preprostega razloga – ker je vsaka knjiga taka. Knjiga ni stvar brez komunikacije: je razmerje, je opora neštetih razmerij.”

Tajda Huber, O3A – COELHO, Paulo: Veronika se odloči umreti

24-letna Ljubljančanka Veronika se zaradi svojega enoličnega življenja in občutkov praznine odloči narediti samomor, ki se ji ponesreči. Zbudi se v psihiatrični bolnišnici, kjer ji zdravniki povejo, da ima pred seboj le še nekaj dni življenja. V senatoriju v teh nekaj dneh Veronika odkrije samo sebe, svojo svobodno voljo in neprecenljivo vrednost življenja. Zadnje dni svojega življenja zato želi oživeti vsa čustva, ki se jih je prej bala.

Jošt Rogelj, O3A – COELHO, Paulo: Alkimist

Alkimist je roman brazilskega pisatelja Paula Coelha, ki je izšel leta 1998. Je svetovna uspešnica in s tem tudi Coelhovo najbolj uspešno delo, ki predstavi spiritualistično zgodbo o verjetju v lastne sanje. Mladi Andaluzijec Jakob si nadvse želi potovati, zato zavrne očetovo pobudo, da naj postane duhovnik in se odloči postati ovčji pastir. S tem si omogoči delno uresničitev svojih sanj, s prodajanjem volne pa si zagotovi še denar za preživetje.

Knjiga se mi je vtisnila v spomin po preprostosti besed, spoznavanju in uresničevanju svojih sanj.Priporaočam jo vsakemu mlademu bralcu, v dobi odraščanja, prav tako tudi vsakemu odraslemu, ki si želi izpolniti vsaj del svojih mladostniških sanj.

Erna Klanjšek Tomšič, učiteljica – MOYES, Jojo: Brez tebe

Knjiga Brez tebe, avtorice Jojo Moyes, je nadaljevanje uspešnice Ob tebi. Avtorica jo je napisala za vse, ki smo si želeli vedeti, kaj se je dogajalo z Lou, potem ko je izgubila Willa. Lou živi naprej, a v svetu se ne znajde najbolje. Dokler … Na njenem pragu se pojavi dekle, za katero se izkaže, da je Willova najstniška hči. To dejstvo spremeni tok dogodkov, saj se mora Lou ukvarjati z njo in nima časa nenehno misliti na Willa in objokovati svoje usode. Vmes se seveda zgodi še marsikaj, tudi simpatični reševalec Sam prinese nekaj svežine, novih razmišljanj, pogledov na življenje in svet je nekako spet bolj optimističen. In konec odpira nova vprašanja. Zagotovo si bomo bralci po vsem svetu tudi po tej knjigi spet želeli vedeti, kako se nadaljuje Loujina zgodba.

Tilen Lipush Rebernak, R3A – HUNTER, Erin: V divjino

Zgodba se dogaja v naselju in v bližnjem gozdu, ki si ga delijo štirje klani mačk, klan groma, klan reke, klan senc in klan vetra. Med seboj se borijo za preživetje. Glavni junak je Oranžko, ki je domači muc in ga sprejmejo v klan groma, saj jim primanjkuje bojevnikov. Poglavarka tega klana je Modra zvezda. Oranžko se nauči boriti, loviti in klan mu pomeni vse. Kmalu ugotovi, da so v klanu slabi odnosi, da so vodje klana stremuški in koristoljubni. Tudi njegov učitelj ga razočara. On pa se bori za pravice majhnih in si s svojimi hrabrimi dejanji prisluži naziv bojevnika.

Alenka Tomšič Grgurič, učiteljica – HUXLEY, Aldous: Krasni novi svet

Civilizacija. Tehnološki napredek. Programiranje človeka. Tovarna za ustvarjanje povsem prilagojenih bitij. Neprestana sreča kot obvezna sestavina bivanja. Sreča, ki to v resnici ni, saj ne izhaja iz delovanja svobodnega uma in duha, ampak je vsajena v možgane, programirana, največkrat z odmerki »some«, ki človeka pošlje na »dopust« od sebe, lastnih občutkov, v svet omame.  Odsotnost vsakršnih družinskih in ljubezenskih vezi, gola telesnost. Pozaba preteklosti, zgodovine. Sedanjost brez odgovornosti. Zanikanje bolečine, starosti, trpljenja.

Zgolj umišljeno literarno delo? Morda pa tudi mi živimo v krasnem novem svetu.

Alma Repar, knjižničarka – DOLENC, Mate:  Mali princ z otoka

Skoraj opuščen otok, ki zaživi z dvema pripovedovalcema, starim Sičem in malim Sičičem, nas zvabi na svoje rte in obale. Skozi skupno preživljanje poletnih mesecev nam razkrijeta svoje poglede na svet, odgovorita na večna vprašanja,  predstavita otoško tradicijo in način življenja domačinov in vedenje turistov.  Če imaš rad(a) morje, otoke, duhovito opisovanje človeških karakterjev, jasno in modro misel, je Mali princ z otoka prava izbira!

Marjana Pezdirc Kolnik, učiteljica – MAZZINI, Miha: Otroštvo

Pisatelj opisuje otroštvo dečka in pravi, da  je to  avtobiografski  roman v  izmišljenih zgodbah.  Moški se spominja svojega travmatičnega odraščanja, ki je vplivalo na doživljanje in odzivanje na svet v njegovi zreli dobi. »Predeluje dogodke in doživljanja in skuša razumeti. Pokaže nam, da  otroštvo ni nujno srečno in brezskrbno obdobje človekovega življenja. Navdušil me je tekoč slog pisanja, bogat besednjak, ne preobložen ali izumetničen.

Žiga Viktor Čebašek , G2A – GLUKHOVSKY,  Dmitry : Metro 2033

Citat iz knjige: “In kaj če tam ni nič?’ Umreš in nič ni zatem. Nič. Nič ne ostane. Nekdo se te bo verjetno še malo časa spominjal a ne prav dolgo.”

Gvido Jager, ravnatelj – NEUMAN, Andres: Samogovori

Zgodba o mladi družini, v katero se prikrade neozdravljiva bolezen enega od partnerjev, v tem primeru bolezen moža. Partnerja se v takšnih primerih znajdeta v primežu velikih dilem: etike in morale oz. družbene sprejemljivosti na eni strani in naravne človeške reakcije, ki je lahko popolnoma diametralna od zapovedanih, a nepisanih moralnih norm. Pojavi se konflikt racionalnega, sočutnega in civiliziranega soočanja s situacijo in, na drugi strani, izrazita želja zbežati iz te iste situacije v skrivni svet navideznega zadovoljstva in tolažbe; ta skrivni prostor pobega je zelo pogosto spolnost …

Zgodba je pretresljiva, dejanja lahko vzbujajo tudi gnev in močno zgražanje, ampak – človek je kljub vsem civilizacijskim normam še vedno le človek, katerega reakcije so nemalokrat izrazito prvinske …

Priporočam v branje, bralec pa mora imeti zelo širok pogled in globlje razumevanje človekove narave in kompleksnosti partnerskega odnosa.

Delo na šolskem vrtu v koledarskem letu marec 2016-marec 2017

2016

Marec: osnovno prekopavanje in priprava gredic.
April: sajenje zgodnjega krompirja in sejanje solate.
Maj: sajenje fižola, graha, kumar, bučk.
Junij: okopavanje in zalivanje sadik, prvi pridelki vrtnih jagod.
Julij: okopavanje in zalivanje, dozori nizek fižol, prve kumare in bučke. Dozori zgodnji krompir.
Avgust: okopavanje, zalivanje, odstranjevanje plevela. Vsi pridelki dozorijo. Ponovno sajenje nizkega fižola, graha, sejanje radiča, endivje solate.
September: klasična opravila, pobiranje pridelkov.
Oktober do marec 2017: priprava vrta na zimsko mirovanje.
2017
Marec: letni ciklus se ponovi.

Pouk slovenščine in umetnosti na terenu – 26. 5. 2017

Ob iztekajočem šolskem letu sva se profesorici Alenka Tomšič Grgurič in Matjana Vogrič odločili, da popestriva pouk. Povezali sva predmeta slovenščino in umetnost in z dijaki razreda G2A odšli na teren. Bilo je lepo petkovo dopoldne, ko smo se vodeno sprehodili po Jakopičevem sprehajališču v ljubljanskem parku Tivoli in izvedeli vse o zgodovini parka, dvorca Tivolski grad in seveda samem sprehajališču. Svoje male sive celice smo kar »in situ« preverili ob vprašanjih iz kviza z naslovom » Dialog med dvorcem in fontano«. Zabavno in ustvarjalno pa je bilo vzdušje ob ribniku, saj so dekleta izdelala lutko prav prikupnega Povodnega moža, variacije na temo besedila pesmi Povodnega moža pa so bile predvsem zaradi interpretacij zabavne in duhovite. Naše druženje smo zaključili s sladoledom in odšli vsak svojo pot sončnemu koncu tedna naproti.

Dostopnost