Select Page

Šolsko tekmovanje v znanju matematike

Na šolskem Kenguruju je sodelovalo 28 dijakov SGGOŠ, kar dvanajst jih jeprejelo bronasto priznanje:
Danijel Kirn in  Alen Kapič iz T1A, Filip Deželak iz G1A, Klemen Žitko iz PT1, David Jesenšek iz O3A, Uroš Bevk iz T3A, Saša Kogovšek iz T4A, Dejan Jere iz G4A, Luka Šimenc iz P1A, Jan Žust iz U1B ter Tilen Lipush Rebernak in Urh Starina iz R3A.

Čestitamo!

Na državnem tekmovanju pa bodo našo šolo zastopali: Danijel Kirn, Klemen Žitko, Tilen Lipush Rebernak in Urh Starina.

Tekmovalcem želimo veliko uspeha na tekmovanju in obilo zabave z matematiko!

Podrobnejši rezultati so objavljeni v avli v pritličju šole.

Aktiv matematikov SGGOŠ

Drugi projektni teden v projektu Europe in Change: STEAMing ahead towards our future (Erasmus+) – 26.-31. marec 2017

Po uspešnem prvem projektnem tednu v Belgiji in po januarskem srečanju učiteljev Ljubljani z velikimi koraki nadaljujemo naše delo, tokrat v Grčiji.

Trije dijaki s profesorjema aktivno sodelujejo na drugem projektnem tednu v Alexandroupolisu. Vodilna tema je tokrat Demokrit in njegova odkritja. Program srečanja je poln aktivnosti. Že v ponedeljek smo na vseh sodelujočih šolah istočasno merili dolžino sence metrske palice in iz zbranih podatkov izračunali razdalje med mesti. V naslednjih dneh pa smo spoznavali radioaktivnost, dejavnosti CERN-a, izvedli izbor za logotip projekta, se seznanili s spektroskopijo in še mnogo zanimivega.

Poleg tega pa ne bo zmanjkalo časa za druženje in spoznavanje dežele gostiteljice.

 

Predavanje o energetsko učinkoviti soseski – 22. 3. 2017

V predavalnici naše šole so dijaki G2a in O2a ter O3a poslušali predavanje z naslovom Energetsko učinkovita soseska. Svoje znanje o tem nam je posredoval Miha Tomšič z Zavoda za raziskavo materiala (ZRMK).

Tako smo tudi mi izvedeli nekaj novega in utrdili svoje znanje, kako varčevati z energijo pri gradnji in v sami zgradbi.

Mladi raziskovalci

Da raziskovalni duh živi tudi na naši šoli, so potrdili naši mladi raziskovalci in njihovi mentorji.

23. marca so se udeležili 30. srečanja mladih raziskovalcev in njihovih mentorjev Mestne občine Ljubljana »Zaupajmo v lastno ustvarjalnost 2017« ter predstavili in zagovarjali svoje naloge:

Zadrževanje padavin drevesnih krošenj, avtorica Tajda Huber  (mentorica Ada Perko)

Astronomija v geodeziji, avtorici Tamara Poljanšek in Pia Baškovec  (mentorica Marinka Potočar)

Lastništvo zemljišč in mejna obravnava, avtorica Veronika Lavrič (mentorica Marinka Potočar)

 Lahki betoni, avtorja Tobi Tekavec in Tilen Ramoveš  (mentor David Ševerkar).

Vsi so se potrudili in suvereno predstavili svoje raziskovalno delo. Iskreno čestitamo avtorjem raziskovalnih nalog in njihovim mentorjem za opravljeno delo ter nestrpno pričakujemo razglasitev rezultatov.

Športni dan – orientacija – 23. in 24. 3. 2017

Rezultati šolskega natečaja Poezija v sliki

Ob svetovnem dnevu poezije se je zaključil prvi šolski natečaj Poezija v sliki.

Osnovni cilji natečaja so bili spodbujanje branja poezije med več dijaki na šoli, krepitev njihove občutljivosti za lirska besedila in spodbujanje k likovnemu izražanju pesmi.

Aktivnosti so potekale ves mesec marec 2017: najprej so dijaki pesmi brali in izbirali, nato so dijaki likovniki v knjižnici na lojtrci izbora izbrali svojo najljubšo, ki jo bodo likovno upodobili.

Rok za oddajo likovnih del se je iztekel 20. marca 2017. Svoja dela so oddali trije dijaki, eden od njih je upodobil več pesmi.

Sestala se je komisija v sestavi Helena Rožencvet, prof slovenščine in likovna umetnica, Matjana Vogrič, prof. umetnostne zgodovine, in Jošt Rogelj, dijak  3. letnika.

Utemeljitve

I. nagrada za likovno podobo pesmi A. Ihana, Ljubimec – Lara Šinkovec

Likovno delo v tehniki akvarel na platno ustreza sporočilu pesmi. Silhueti obrazov lirično izstopata iz abstraktnega ozadja. Linija je tekoča in izriše osnovni motiv z izrazom, ki ima čustveno-erotični naboj. Nanos barv je prosojen, poteza čopiča je rahla, kar ima specifičen učinek na gledalca in zato slika tudi ne potrebuje okvirja.

II. nagrada za likovno upodobitev pesmi M. Hartman, Lipov cvet – Tatjana Bernot

Risba v tehniki svinčnik na papirju s svojim motivom ni najbolj v kontekstu z vsebino pesmi, ker dobesedno zajame le naslov pesmi, a je tako tehnično kot estetsko dovršena. Črta svinčnika zajame pravilnost proporcev, prikaže globino motiva z nežno modulacijo, kar gledalca prepriča o sposobnosti obvladanja likovnega jezika avtorice risbe.

III. nagrada za likovno upodobitev pesmi M. Holub, Vrata – Davor Palamar

Likovna upodobitev v tehniki barvnih svinčnikov z motivom odprtih vrat popolnoma ustreza vsebini pesmi. Kljub nekoliko nerodno zarisanem ozadju notranjosti valovite linije v močnih barvnih kontrastih prebudijo iluzije o mikavnem zunanjem svetu. Motiv velikega vprašaja dodatno pripomore k vznemirjenju in draži pričakovanja. V nobenem primeru pa gledalcu ne poda dobesednega odgovora, prav v tem pa je čar ilustracije.

Čestitamo in želimo še veliko ustvarjalnega navdiha.

Poezija v sliki – 23. 3. 2017

Pri nas smo dan poezije praznovali ves mesec!

V začetku meseca marca (2017) so si dijaki v mali dvorani najprej samo ogledovali, nato pa prebirali in brali pesniške zbirke slovenskih in svetovnih avtorjev. Nazadnje so izbrali vsak svojo pesem. Vsaka je dobila častno mesto na lojtrci izbora, pripravljena na upodobitev.

Pesniške zbirke imajo pogosto tudi kakšno risbo, sliko – likovno opremo. Zato smo branju lirskih besedil dodali še likovno izražanje v šolskem natečaju Poezija v sliki.

Kar nekaj dijakov se je odločilo ilustrirati pesem, a najbolj vztrajni so bili trije, katerih likovne upodobitve lahko vidite na priložnostni razstavi v mali dvorani, kasneje pa bodo dobile svoj stalni prostor na eni od sten na šolskih hodnikih.

Vse prispele likovne podobe je pregledala komisija v sestavi Helena Rožencvet, prof. slovenščine in likovna umetnica, Matjana Vogrič, prof. umetnostne zgodovine, in Jošt Rogelj, dijak  3. letnika. In izbrala tri najboljše likovne upodobitve.

Na zaključku natečaja in dan po svetovnem dnevu poezije, v sredo, 22. marca 2017, smo se sodelujoči udeležili literarne matineje: prebrali smo nekaj izbranih pesmi in nagradili tri dijake likovnike oz. njihove upodobitve.

Bil je lep ustvarjalen marec, poln lirskih pesmi in podob. Želimo si še več takih.

 

Dogajanje v matematičnem tednu – 13.-17. marec 2017

Teden od 13. do 17. marca 2017 je bil na SGGOŠ zelo matematično obarvan.

V torek, 14. marca, smo ob dnevu števila π recitirali, pesnili, igrali, plesali, snemali, pekli in jedli πškote ter si zapomnili vsaj to, da π ni enak 3,14.

V četrtek, 16. marca, smo se v znanju matematike pomerili še na mednarodnem tekmovanju Kenguru. Najbolje so se odrezali:

na poklicni šoli Tilen Lipush Rebernak, Urh Starina, Luka Šimenc, Jure Blatnik in Tilen Klopčič, na strokovni šoli pa Danijel Kirn, Alen Kapić, Filip Deželak, Klemen Žitko, David Jesenšek, Uroš Bevk, Sašo Kogovšek in Dejan Jere.

Pri recitiranju števila π so bili najboljši: Žiga Spreitzer, Gašper Bolha, Saša Hunjek, Hamza Čohodar, Jernej Košir, Matic Omerzo, Marko Vidmar, Hadis Hodžić in Stefan Gojić. Aldijan Vrabac pa nima konkurence v sestavljanju pesmic o številu π.

Pri pripravi matematičnega tedna so zelo ustvarjalno sodelovali mnogi naši dijaki: člani plesne skupine Eva Gorjup, Adna Ribanović, Ajda Porenta Vajdec, Tatjana Bernot, Klavdija Pugelj, Mirza Kulauzović, pa Jakob Hribernik, Vid Vačovnik, Benjamin Lap, Zala Zebec, Jaka Hočevar, Miha Babič.

V petek, 17. marca, pa smo v matematični učilnici 213 ob πškotih in πci prijetno zaključili matematični teden.

 

Bravo mi!

O3A na ogledu vodarne Kleče

Le od kdaj Ljubljančanom voda? Že od leta 1890, so nam povedali v najstarejši in največji vodarni v Ljubljani. Da je to res, dokazuje naša fotografija pred kulturno zaščiteno staro upravno stavbo, v kateri je najstarejši vodnjak. Pozorno smo poslušali, kar nam je povedala dr. B. Jamnik, si ogledali kontrolno sobo, se sprehodili po ozemlju ožjega vodovarstvenega območja in si ogledali enega od vodnjakov na tem območju. In spet smo bogatejši za nekaj znanj.

O4A na ogledu centralne čistilne naprave v Zalogu

No, pa smo ga dočakali – strokovni ogled in predavanja o akreditaciji laboratorija. Vodja laboratorija nam je razložila, kako deluje njihov laboratorij, kako se pridobi akreditacijo, katere laboratorijske tehnike uporabljajo za določanje kvalitete pitne, podtalne in odpadne vode. Nato pa smo si (O4a) pod strokovnim vodstvom ogledali še čiščenje odpadne vode vseh Ljubljančanov.

Dostopnost