Select Page

O1E v botaničnem vrtu

O1E so obiskali najstarejšo znanstveno ustanovo v Sloveniji, več kot 200 let star botanični vrt. Vrt je kulturni spomenik državnega pomena in predstavlja čudovit poduk za mlade. Naša prijazna sogovornica nas je vodila po botaničnem vrtu in nam skrbno predstavila poleg osnovnih znanj še mnogo zanimivosti. Ugotovili smo, da nam narava mora biti vzgled in dobra učiteljica, če hočemo biti dobri okoljevarstveniki.

Okoljevarstveni tehniki v Aquafilu

Dijaki četrtega letnika smeri okoljevarstveni tehnik so v okviru pouka obiskali podjetje Aquafil SLO. Na ogledu so utrdili znanje o aktivnostih podjetij, ki skrbijo za okolje in reciklirajo materiale. V Aquafilu iz starih ribiških mrež in sintetičnih preprog izdelujejo novo sintetično vlakno Econyl, iz katerega potem nastanejo kvalitetna športna oblačila. Pri tem pa poleg za odpadke poskrbijo tudi za zeleno energijo, sekundarno surovino in lep odnos do okolja.

V šoli čebel 2022

Sodelovali smo v Unescovem projektu V šoli čebel, ki ga je v šolskem letu 2021/22 izpeljala Plečnikova gimnazija Ljubljana.

S temo o čebelah in čebelnjaku smo se srečali pri sledečih strokovnih modulih v programu gradbenega tehnika, SSI:

  • Stavbarstvo: lesne zveze in konstrukcija čebelnjaka (medpredmetna povezava z modulom Slovenska arhitektura: poglavje Slovensko ljudsko stavbarstvo),
  • Opisna geometrija: konstrukcija satovja,
  • Prostoročno risanje: Čebelnjak na Muljavi – konstrukcija in kompozicija čebelnjaka po interni skripti prof. Juvanca, Fakulteta za arhitekturo; poslikava panjskih končnic na temo svetopisemskih zgodb (medpredmetna povezava s slovenskim jezikom) in druge teme.

Prav tako smo se s temo o čebelah in čebelnjaku srečali pri strokovnih predmetih v programu tesar, kamnosek, upravljalec težke gradbene mehanizacije, SPI:

  • Računalništvo v gradbeništvu: izris čebelnjaka v programu AutoCAD,
    izris načrta za razrez čebelnjaka za CNC,
  • Osnove gradbene tehnologije: lesne zveze in konstrukcija čebelnjaka,
    sestavljanje čebelnjaka.

4. mesto na mednarodnem tekmovanju ICYSS

Klavdija Kalan Krošlin in Vasilij Milić iz 4. letnika smeri geodetski tehnik sta dosegla neverjeten uspeh. Z nalogo Analiza geometrije načrtov jam iz katastra s podatki terestričnega laserskega skeniranja sta v tekmovanju International Conference of Young Social Scientists (ICYSS), ki je potekalo online iz Beograda od 19. 5. do 23. 5. 2022, dosegla 4. mesto. V nalogi sta pridobila načrte treh jam iz katastra in jih primerjala z načrti, ki sta jih naredila sama.
 

POVZETEK: V raziskovalni nalogi smo obravnavali geometrijo načrtov tlorisov kraških jam. Primerjali smo tlorise načrtov jamomerske metode izmere s pomočjo busolnega poligona in tlorise, ki smo jih izrisali iz oblakov točk terestričnega laserskega skeniranja. V nalogi predstavimo oba načina izmere in postopka izrisa tlorisa jame. Praktični del raziskovalne naloge vključuje izmero in obdelavo podatkov rudnika Mangana pod Šmarjetno goro ter kraških jam Mačkovica in Skednena jama. Glavni  rezultat naloge je primerjalna analiza načrtov izbranih jam ter ugotavljanje razlik med metodama. Ugotovili smo, da na natančnost načrtov najbolj vplivata oblika in dolžina jame. Klavdija Kalan Krošlin in Vasilij Milić

Uradna objava na Zvezi za tehnično kulturo Slovenije

SGGOŠ sodeluje v Šoli prenove

Prof. Mateja Kumer se je v preteklem tednu udeležila strokovne delavnice – Restavratorski posegi na kamnitih elementih cerkve sv. Kancijana v Kranju. Delavnica je potekala v okviru podjetja Gnom in Šola prenove, katere soustanoviteljica je tudi SGGOŠ.

Poleg uvodnega dela in konservatorske predstavitve slogovnih značilnosti na objektu, so bile v okviru delavnice predstavljene restavratorske tehnike odstranjevanja nečistoč s kamna in vzorčno fugiranje. Zadnji dan delavnice pa so udeleženci sami izdelali oziroma rekonstruirali repliko manjkajočega kamnitega dela – konzole.

O dogodku v časopisu Dnevnik: https://www.dnevnik.si/1042989610

 

Državno tekmovanje iz gradbene mehanike

18. 5. 2022 je na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo v Ljubljani potekalo državno prvenstvo iz gradbene mehanike, katerega so se udeležili tudi naši dijaki pod mentorstvom prof. B. Postolove in prof. M. Pregl, ki so se odlično odrezali:

Timor Štrumelj, T3A je dobil ZLATO priznanje.
SREBRNA priznanja so dobili:
Eva Zankoč,
Dženita Zahirović.
Gaja Marolt,
Matevž Žnidaršič,
Tarik Šabić,
Laura Drnovšek Škrbec,
Luka Cedilnik,
Filip Škrk,
Tarik Mujakić.

Srebrno priznanje na 56. srečanju mladih raziskovalcev Slovenije

Tudi letos smo na področju raziskovalne dejavnosti dosegli odličen rezultat. Dijakinji Hana Dizdarević (T3A) in Hidajeta Dizdarević (T2B) sta pod mentorstvom Nejca Kastelica izdelali raziskovalno nalogo z naslovom Zelene strehe. V ponedeljek, 16. maja 2022, sta nalogo suvereno predstavili in zagovarjali na državnem srečanju, ki je potekalo v Murski Soboti.

Hana in Hidajeta sta pred komisijo in ostalimi prisotnimi po 10-minutni predstavitvi odgovarjali na številna vprašanja, ki so jih postavljali člani komisije. V skoraj polurnem razgovoru sta med drugim pojasnili, da sta v svojem raziskovalnem delu želeli ugotoviti, ali je zelena streha izolacijsko učinkovita. Postavili sta nekaj hipotez, ki sta jih želeli potrditi ali ovreči z anketo, intervjujem na gradbišču, eksperimentom in izračuni. Ugotovili sta, da imajo ozelenjene strehe številne pozitivne učinke na okolje, npr. vplivajo na ohranjanje biodiverzitete v urbanem okolju, varčevanje z energetskimi viri in posledični prihranek stroškov za toplotno energijo, pozitivni učinki na zrak in vodo v okolju … 

Naloga je bila odlično ovrednotena in dijakinji sta prejeli srebrno priznanje.

Hani in Hidajeti iskreno čestitamo za opravljeno delo, ki je ob pomoči in podpori mentorja Nejca Kastelica poželo velike pohvale državne komisije.

Jezero je – jezera ni 2022

10. maja 2022 smo v Dolenjem jezeru izpeljali 19. nacionalni projekt Unesco pridruženih šol Slovenije Jezero je – jezera ni. Na srečanju so poleg naših udeležencev in mentorjev sodelovali še udeleženci in mentorji iz Srednje vzgojiteljske šole, gimnazije in umetniške gimnazije Ljubljana, Gimnazija Ledina in Palčki vrtca Jelka.

Teme letošnjega projekta so bile raznolikost, kulturna dediščina, medkulturno učenje, trajnostni razvoj in življenjski slog.

 

 

Dosegli smo naslednje cilje:

– naučiti se živeti skupaj,

– naučiti se skrbeti za okolje in vodo,

– naučiti se izražati skozi umetnost.

 

Ponudili smo naslednje delavnice:

– gradbena delavnica: Vaška arhitektura, Alenka Petrič,

– geodetska delavnica: Zakoličba stavbe, Rok Vodopivec,

– pečarska in kamnoseška delavnica: Pisani mozaiki, Biljana Postolova,

– likovna delavnica: Cerkniško jezero v akvarelu, Karin Prodan,

– novinarska delavnica: e-Jezerski list, Snežna Kokelj z dijaki SGGOŠ,

– fotografska delavnica: Jezerski foto utrinki, Miha Došler z dijaki SGGOŠ.

Dostopnost