Select Page

Tudi letos so dijaki 2. letnika programa okoljevarstveni tehnik v sklopu modula Terenske in laboratorijske metode spoznavanja pokrajine (TLV) opravljali vaje v Regijskem centru za ravnanje z odpadki Ljubljana (RCERO).
V prvem izvedbenem terminu, 26. 11. 2024, so spoznali celotni postopek obdelave bioloških odpadkov. Biološke odpadke najprej presejejo, manjši delci gredo direktno v bioreaktor (fermentor), večje pa zmeljejo ter presejejo in pri tem izločijo morebitne trdne delce in kovine. V bioreaktorju poteka anaerobna fermentacija – razgradnja (gnitje) organskih odpadkov brez prisotnosti kisika. Glavni produkt anaerobne fermentacije je biomasa iz katere po približno 3 – tedenskem obdobju “zorenja” nastane visokokakovosten kompost. Po ogledu tega procesa so dijaki, razdeljeni v dve skupini, samostojno vzeli vzorce komposta. Prva skupina je v laboratoriju ustrezno pripravila vzorce za ugotavljanje “zrelosti” komposta, druga skupina pa je pripravila vzorce za ugotavljanje prisotnosti patogenih organizmov v kompostu.
V 2. izvedbenem terminu, 3. 12. 2024, so dijaki spoznali postopek obdelave mešanih komunalnih odpadkov. Ogledali so si mehansko obdelavo v drobilniku, ki odpadke grobo zmelje ter pot zdrobljenih odpadkov po transportnih trakovih v sito, kjer se ločijo različne velikosti odpadkov. Iz sita različne frakcije potujejo po transportnih trakovih nad katerimi so separatorji, ki izločijo odpadke na podlagi njihovih lastnosti. Izločijo se različne vrste plastike, papir in druge koristne snovi kot npr. aluminij, druge kovine, z magnetom poberejo železo. Vse te koristne snovi odpeljejo v tovarne za recikliranje. Česar ni možno reciklirati, predelajo v gorivo, ki ima podobno kalorično vrednost kot rjavi premog. Po opravljenem ogledu so dijaki v laboratoriju izvedli obe vaji, le da sta se skupini zamenjali.
Z ogledom RCERO smo dobili vpogled v celoten potek mehansko-biološke obdelave odpadkov. Videli smo, kako s sodobnimi tehnologijami lahko udejanjamo princip krožnega gospodarstva “nič ni odpadek, vse je surovina”. Pri tem pa smo spoznali tudi, kako pomembno je, da znamo z odpadki ustrezno ravnati že v začetni fazi – v svojem gospodinjstvu pravilno razvrstiti odpadke. Najbolj pa so dijaki bili navdušeni, da so imeli izjemno priložnost v realnem delovnem okolju s sodobnimi laboratorijskimi pripomočki in napravami izvesti analize in postopke, ki jih vsakodnevno opravljajo strokovnjaki RCERO.

Dostopnost