Select Page

Biometrija

V okviru GLOBE programa (EKOŠOLA) dijaki okoljevarstveniki izvajajo biometrijo. Biometrija je proces zbiranja, proučevanja in shranjevanja podatkov o fizičnih lastnostih z namenom identifikacije in avtentikacije. Letos so O2D izvajali protokole za senescenco (opazovanje spremembe barve listov dreves) in merili višino dreves s klinometrom, ki so ga izdelali pri pouku. Klinometer so preizkusili tudi pri določanju višine šolske stavbe. V mesecu novembru se je zaključilo merjenje senescence in poročanje podatkov o njenem poteku za pomoč pri potrditvi ocene konca rastne sezone rastlin.

Predavanje o podnebju

Okoljevarstveniki in gimnazijci so se udeležili predavanja Onesnaževalna elita nas vodi v podnebni zlom. Ajda Cafun, predstavnica iz Umanotere, je predstavila prvo tako študijo v slovenskem prostoru o ekonomskih ter ogljičnih neenakostih v Sloveniji in svetu. Raziskava razkriva t. i. onesnaževalno elito, ki s svojo luksuzno potrošnjo in političnim vplivom prispeva k podnebnim in okoljskim problemom. Obenem pa se kaže potreba po družbenih bojih za zmanjšanje ekonomskih neenakosti in gradnjo alternativ obstoječemu sistemu, saj bo le tako možno učinkovito reševati okoljsko in socialno krizo.

Smrekica iz opek

Z dijaki nižje poklicnega programa smo imeli pri praktičnem pouku pravo praznično decembersko vzdušje. Izdelovali smo smrekico iz silikatnih opek. Dijaki so bili zadovoljni in veseli nad končnim izdelkom, kar je tudi namen decemberskih praznikov.

Dnevi odprtih vrat

Na letošnjih dnevih odprtih vrat, ki so potekali tri dni, smo 80 osnovnošolcem predstavili naših 10 izobraževalnih programov.

V torek, 3. 12. 2024, nas je obiskalo 11 osnovnošolcev, ki se zanimajo za vpis na izobraževalne programe zidar, tesar, kamnosek, pečar – polagalec keramičnih oblog, upravljalec težke gradbene mehanizacije in pomočnik pri tehnologiji gradnje. Predstavitev praktičnega pouka je potekala v šolskih delavnicah.

25 učencev zadnje triade OŠ, ki jih zanima šolanje na naši strokovni gimnaziji, nas je obiskalo v sredo, 4. 12. 2024. Ogledali so si pouk geografije, angleščine, gradbene mehanike, materialov in športne vzgoje. Dijakinje in dijaki 3. letnika strokovne gimnazije so jim predstavili dejavnosti na šoli in dijaško skupnost, na koncu pa jih je nagovoril ravnatelj Gvido Jager.

Največ obiskovalcev smo imeli v četrtek, 5. 12. 2024. Za uvod so v plesni dvorani poslušali predstavitev naših dijakov.

32 osnovnošolcem, ki jih zanima izobraževalni program gradbeni tehnik, smo predstavili pouk prostoročne skice, stavbarstva, gradbeno inženirskih objektov ter inštalacij in detajlov v gradbeništvu.

Predstavitev izobraževalnega programa geodetski tehnik, katere se je udeležilo 8 osmošolcev, je potekala v učilnici (pouk matematike in geodezije), v računalnici in na terenu za šolo.

Pouk ekosistemov in antropogenih vplivov, materijalov in okolja, okoljevarstvenih tehnologij ter laboratorijskih vaj pa smo predstavili štirim učencem, ki jih zanima izobraževalni program okoljevarstveni tehnik.

Strokovni ogled obrata RCERO

Tudi letos so dijaki 2. letnika programa okoljevarstveni tehnik v sklopu modula Terenske in laboratorijske metode spoznavanja pokrajine (TLV) opravljali vaje v Regijskem centru za ravnanje z odpadki Ljubljana (RCERO).
V prvem izvedbenem terminu, 26. 11. 2024, so spoznali celotni postopek obdelave bioloških odpadkov. Biološke odpadke najprej presejejo, manjši delci gredo direktno v bioreaktor (fermentor), večje pa zmeljejo ter presejejo in pri tem izločijo morebitne trdne delce in kovine. V bioreaktorju poteka anaerobna fermentacija – razgradnja (gnitje) organskih odpadkov brez prisotnosti kisika. Glavni produkt anaerobne fermentacije je biomasa iz katere po približno 3 – tedenskem obdobju “zorenja” nastane visokokakovosten kompost. Po ogledu tega procesa so dijaki, razdeljeni v dve skupini, samostojno vzeli vzorce komposta. Prva skupina je v laboratoriju ustrezno pripravila vzorce za ugotavljanje “zrelosti” komposta, druga skupina pa je pripravila vzorce za ugotavljanje prisotnosti patogenih organizmov v kompostu.
V 2. izvedbenem terminu, 3. 12. 2024, so dijaki spoznali postopek obdelave mešanih komunalnih odpadkov. Ogledali so si mehansko obdelavo v drobilniku, ki odpadke grobo zmelje ter pot zdrobljenih odpadkov po transportnih trakovih v sito, kjer se ločijo različne velikosti odpadkov. Iz sita različne frakcije potujejo po transportnih trakovih nad katerimi so separatorji, ki izločijo odpadke na podlagi njihovih lastnosti. Izločijo se različne vrste plastike, papir in druge koristne snovi kot npr. aluminij, druge kovine, z magnetom poberejo železo. Vse te koristne snovi odpeljejo v tovarne za recikliranje. Česar ni možno reciklirati, predelajo v gorivo, ki ima podobno kalorično vrednost kot rjavi premog. Po opravljenem ogledu so dijaki v laboratoriju izvedli obe vaji, le da sta se skupini zamenjali.
Z ogledom RCERO smo dobili vpogled v celoten potek mehansko-biološke obdelave odpadkov. Videli smo, kako s sodobnimi tehnologijami lahko udejanjamo princip krožnega gospodarstva “nič ni odpadek, vse je surovina”. Pri tem pa smo spoznali tudi, kako pomembno je, da znamo z odpadki ustrezno ravnati že v začetni fazi – v svojem gospodinjstvu pravilno razvrstiti odpadke. Najbolj pa so dijaki bili navdušeni, da so imeli izjemno priložnost v realnem delovnem okolju s sodobnimi laboratorijskimi pripomočki in napravami izvesti analize in postopke, ki jih vsakodnevno opravljajo strokovnjaki RCERO.

Božiček za en dan

V ponedeljek, 2. 12. 2024, smo se učitelji in dijaki naše šole udeležili dobrodelne akcije Božiček za en dan. Pregledovali smo številna darilca, ki čakajo otroke iz socialno ogroženih družin in starostnike, ki nimajo svojcev. Veseli smo, da smo  pomagali pri takšni obsežni in dobrodelni akciji , ki vsako leto osreči več kot 13.000 oseb.

Dostopnost